0753 770 844CONTACT
0item(s)

Nu aveti nici un produs in cosul de cumparaturi

Product was successfully added to your shopping cart.

Veșnic tânăr

Cercetarile efectuate in cadrul unor institute de geriatrie privind performantele fizice, intelectuale si psihice, au aratat ca intre varsta calensaristica si cea biologica pot exista diferente de peste 20 de ani.

 

Vitalitatea nu tine doar de domeniul calendarului.                                            

Putem face ca ceasul nostru biologic sa bata cu un ritm mai lent.

Inainte de toate, e nevoie de o anumita atitudine. Optimismul, bucuria ce pot izvori chiar din lucrurile cele mai neinsemnate cu care am fost binecuvantati, constituie izvorul numarul unu al tineretii. Atitudinea de multumire, de recunostinta face sa creasca hormonii fericirii, care intineresc tesuturile si organele. In aceasta privinta, credinta, increderea in Dumnezeu constituie un  avantaj indiscutabil, iar studiul Sfintelor Scripturi ofera prilejul cunoasterii Creatorului, izvorul tuturor binecuvantarilor.

Folositi orice prilej de a invata ceva nou, pentru ca celulele nervoase din creier sa fie tinute in activitate. Plictiseala si monotonia ce survin adesea dupa pensionare, ne fac sa devenim inerti. Invatati o limba straina, un instrument muzical, cititi literatura buna. Intensificati relatiile sociale participand mai activ in viata bisericii pe care o frecventati, organizati cercuri de studii, invitati pe cat mai multi in caminul dumneavoatra. Manifestati iubire nu numai fata de cei din casa dumneavoastra, ci fata de toti semenii. Zambiti mereu si nu fiti zgarciti in cuvinte de apreciere.

A doua masura pentru a ramane tanar tine de alimentatie. Este demonstrat faptul ca trebuie evitata mancarea in cantitati mari, chiar daca e total vegetariana. Cine are grija sa nu incarce mereu organismul cu sosuri, grasimi, carne, branzeturi, unt, smantana, frisca si dulciuri, aduna ani buni in contul vietii. Persoanele aflate la pensie sunt in primejdie in mod deosebit, deoarece nemaifiind graba mersului la serviciu, toate mesele tind sa fie un ospat. Restrictia calorica este singura modalitate, dovedita stiintific de prelungire a vietii. Bolile canceroase, bolile cardiovasculare si cele denegerative, hipertensiunea arteriala, obezitatea, diabetul zaharat sunt doar cateva dintre afectiunile de care am putea scapa, in mare parte, printr-o alimentatie sanatoasa.

In al treilea rand, cine doreste sa ramana tanar trebuie sa fie atent cu radicalii liberi. Acestia sunt compusi de oxigen, cu o agresivitate foarte mare, care iau nastere in cantitati mari in decursul metabolismului, dupa expunerea la diferite toxine, de exemplu fumul de tutun, unele medicamente si toxine, razele ultraviolete sau inflamatii. Radicalii liberi ataca celulele sanatoase, lezand tesuturile si organele. 
In decursul unei singure zile, fiecare celula e bombardata de 10000 de ori de radicali liberi. Acestia pot produce leziuni de membrana, leziuni celulare si tisulare, prin oxidarea lipidelor si a proteinelor, alterand astfel integritatea si permeabilitatea celulara.

Savantii au descoperit ca radicalii liberi nu numai ca produc o serie de boli, dar accelereaza mult si procesele de imbatranire.
Pana la un anumit grad, organismul se opune acestor radicali prin propriile mecanisme antioxidante, insa odata cu inaintarea in varsta, capacitatea organismului de a face fata acestui stres oxidativ scade.

 

Cum ne putem apara impotriva acestor compusi de oxigen?

Numeroase vitamine  au o puternica actiune antioxidanta. Cine doreste sa nu imbatraneasca repede sa consume zarzavaturi, fructe si produse cerealiele integrale, bogate in vitaminele C, E, beta-caroten si seleniu, care fixeaza agentul de imbatranire, facandu-l inofensiv.

A patra masura care ne mareste sansele de a ramane biologic tineri este activitatea fizica regulata. Pe langa efectele favorabile asupra aparatului cardiovascular, exercitiul fizic intareste musculatura si scheletul, prevenind osteoporoza si bolile articulare degenerative.
De asemenea, activitatea fizica fortifica sistemul imunitar si stimuleaza activitatea creierului. In plus, efectuarea de exercitii fizice diminueaza stresul, ne face multumiti, dandu-ne o senzatie de  bunastare si ne ajuta sa avem o sanatoasa incredere in noi insine. Nu in ultimul rand, musculatura bine dezvoltata garanteaza un aspect tineresc. Azi se stie ca atrofia musculara poate fi impiedicata prin antrenament fizic, la orice varsta.