0753 770 844CONTACT
0item(s)

Nu aveti nici un produs in cosul de cumparaturi

Product was successfully added to your shopping cart.

Echilibrează-ți dieta

Avem nevoie sa mancam suficiente alimente sanatoase, inclusiv fructe si legume de diverse culori, proteine, carbohidrati buni si grasimi sanatoase doar cat sa dam savoare mancarurilor.

Trebuie sa luam in considerare posibilitatea folosirii suplimentilor alimentari - o sursa valoroasa de substante nutritive care lipsesc in dietele noastre: vitamine, minerale si fibre absolut necesare pentru o sanatate optima.

Riscurile unei nutritii deficitare


Exista o multime de riscuri asociate unei diete dezechilibrate:

  • Un sistem imunitar slabit, care poate duce la infectii si imbolnaviri frecvente

  • Osteoporoza sau un sistem osos fragil
  • Musculatura slabita si un tonus scazut al pielii care duc la imbatranire prematura.

 

Indiferent de greutatea dvs. nivelul de venit sau starea prezenta a sanatatii, s-ar putea sa nu beneficiati de nutritia necesara, daca nu consumati o varietate de alimente de calitate buna. O dieta echilibrata, bogata in substante nutritive, va ajuta sa aratati si va va simtiti bine.

O nutritie buna = Prevenirea bolilor!!

Cercetarile in domeniul nutritiei au dezvaluit niste aspecte importante cu privire la continutul unei diete sanatoase:

  • Pentru a va controla apetitul, hrani si proteja musculatura este important sa consumati proteine de soia, carne slaba si peste.
  • Fructele si legumele colorate ofera fitonutrienti unici si antioxidanti, care protejeaza sanatatea tuturor organelor vitale din corpul dvs.
  • Fibrele din fructe, legume si unele cereale sunt importante pentru a mentine o functie echilibrata a colonului si pentru a elimina toxinele din corpul dvs.
  • Grasimile sanatoase de provenienta marina sprjina organismul dvs. in lupta cu inflamatiile. Aceste substante nutritive contribuie la sanatatea inimii si a pielii.


Proteinele

Proteinele va ajuta sa va dezvoltati musculatura si sa o mentineti sanatoasa. Cele mai bune alimente, bogate in proteine, sunt cele care au un continut scazut de grasimi, de exemplu: shake-uri proteice consumate dimineata, piept de pui sau curcan, albusurile de ou, diferite feluri de peste, carnea rosie foarte slaba si produsele lactate cu continut redus sau fara grasimi.
Limitati consumul de produse cu continut ridicat de grasimi, cum ar fi: cascavalul, majoritatea felurilor de carne rosie, mezelurile si produsele lactate grase.
Proteinele va ajuta sa preveniti rupturile musculare si fracturile. Consumul unei cantitati adecvate de proteine va ajuta sa controlati senzatia de foame si sa aveti un nivel optim de energie.

Fibre 

Trebuie sa aveti un aport de cel putin 25 g de fibre in fiecare zi pentru o stare optima, intr-o combinatie de cereale integrale, fructe si legume.
Cerealele integrale sunt compuse din tarate care reprezinta invelisul boabelor - bogat in fibre, interiorul - bogat in amidon si de asemenea miezul - bogat in proteine. Incepeti sa cititi etichetele produselor si sa alegeti cereale integrale de cate ori este posibil. Incercati sa consumati pana la 3 portii de cereale pe zi, cum ar fi: paine din cereale integrale, paste, orez integral cereale din ovaz sau fulgi de grau. Aceste alimente va vor oferi mai multe minerale si fibre decat cerealele rafinate.
Fibrele asigura un tranzit intestinal stabil si incetinesc golirea sistemului digestiv. Anumite tipuri de fibre sprijina sanatatea cardiovasculara.
Relativ recent s-a dovedit ca taratele de ovaz au efectul cel mai bun de scadere al colesterolemiei, diminuand in special colesterolul cu densitate mica (LDL-C), adica actioneaza tocmai asupra fractiunii de colesterol care produce arteroscleroza.
Introducerea in dieta zilnica a cel putin 25 g de proteine din soia cu continut scazut de grasimi poate ajuta de asemenea la scaderea nivelului de colesterol din sange.

Produsele lactate


Proteinele din lapte sunt proteine de inalte calitate si pot da echilibru dietei dvs. Daca sunteti sensibil la o componenta a laptelui - lactoza, puteti sa inlocuiti produsele lactate cu produse din soia, fara a pierde substantele nutritive cheie. Cautati produsele lactate cu un continut scazut de grasimi sau fara grasimi si evitati produsele lactate grase.


*Calciul este necesar pentru cresterea musculara si pentru prevenirea crampelor musculare.
Vitamina D este indispensabila atat pentru dezvoltarea normala a sistemului osos si a danturii, cat si pentru absorbtia calciului si a fosforului.

Grasimi sanatoase, grasimi daunatoare

Grasimile, care se intalnesc in nuci, avocado si ulei de masline sunt printre cele mai sanatoase grasimi pe care le puteti consuma.
Pestele oceanic, de asemenea, va ofera grasimi sanatoase care va pot ajuta sa mentineti o inima sanatoasa, doar daca este consumat de 3-4 ori pe saptamana (ca parte a dietei dvs. Echilibrata). 
Trebuie limitat consumul grasimilor daunatoare, precum: uleiul, margarina, maioneza si preparatele bogate in grasimi cum ar fi sosurile. Cateva nuci sau felii de avocado pot adauga savoare salatelor avand mai putine grasimi decat sosurile speciale pentru salate.

*Grasimile sanatoase sunt necesare pentru dezvoltarea si functionarea optima a creierului.
*Deficitul de acizi grasi esentiali poate duce la o stare de incapacitate de a invata si de a stoca informatii.

Beneficiile substantelor nutritive din plante

Fructele si legumele fac parte din grupuri de culori diferite: Portocaliu/Galben, Portocaliu, Rosu/Violet, Rosu, Galben/Verde, Alb/Verde. Aceste culori provin din substante nutritive din plante, denumite fitonutrienti care interactioneaza cu celulele organismului dvs. si uneori sunt stocate in organism. Pentru o stare optima introduceti in dieta dvs. zilnica legume si fructe de diverse culori.
Se recomanda zilnic un minim de 5 portii de legume si fructe (o portie este de marimea unei cani de legume proaspete sau 1/2 cana de legume gatite sau 1/2 cana de fructe).
Ca sa va fie mai usor sa realizati acest obiectiv consumati si fructe si legume congelate, sosuri de rosii, sucuri sau supe si salata.

 

*Consumul zilnic a 5 portii de fructe si legume variate poate reduce cu pana la 20% riscul aparitiei unor boli cronice cum ar fi: bolile de inima, accidentele cerebrale si cancerul.

Sa te hotarasti sa incepi un program de slabire nu este un lucru usor, insa cu o consiliere permanenta si vointa succesul este garantat!